Jak prowadzić social media firmy?

Zastanawiasz się, jak prowadzić social media firmy, żeby zainteresować swoich klientów? Na pewno będziesz potrzebować strategii i głębokiego zrozumienia potrzeb i przyzwyczajeń Twoich odbiorców. Mając tę bazę, możesz przejść do regularnego tworzenia treści. Poznaj kilka najlepszych praktyk, dzięki którym głos Twojej marki w social mediach stanie się angażujący.

Dlaczego Twoja firma powinna prowadzić profile w social media?

Media społecznościowe stały się dziś integralną częścią strategii marketingowej — nie tylko dla startupów. Jest to najszybszy i najbardziej bezpośredni sposób dotarcia do klientów. W porównaniu z innymi formami reklamy jest również dużo tańszym sposobem na nawiązanie interakcji. Na większości platform nie ma opłat dla firm, a potencjalni klienci już tam są. Do tego social media mają globalny zasięg, nieosiągalny dla innych mediów. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, żeby zacząć za ich pośrednictwem promować się na drugiej półkuli. Ważne, żeby nie używać ich od przypadku do przypadku, a mieć spójną strategię działania.

social media kobieta w bieli

Co zawiera strategia social media?

Strategia mediów społecznościowych to plan, w jaki sposób firma lub osoba będzie wykorzystywać social media, jak będzie prowadzić profile społecznościowe, aby osiągnąć swoje cele. Wiele marek o niej zapomina i działa niejako na oślep, więc stworzenie swojej daje Ci już pewną przewagę na starcie.

Strategia mediów społecznościowych obejmuje następujące elementy:

  • Cele: jakie są Twoje cele związane z wykorzystaniem mediów społecznościowych?
  • Publiczność: do kogo chcesz dotrzeć w mediach społecznościowych?
  • Treść: jaki rodzaj treści będziesz zamieszczać na swoich profilach?
  • Częstotliwość publikowania: jak często powinieneś umieszczać treści?
  • Kanały i sieci: jakich kanałów i sieci powinieneś używać, aby dotrzeć do swoich odbiorców?
  • Budżet i zasoby: ile czasu, pieniędzy i zasobów powinieneś poświęcić na tę strategię?

Szczególnie ważnym elementem jest dobre poznanie swoich odbiorców. Kim jest Twój idealny klient, z jakich platform korzysta, jakie tematy go interesują. Zagłębienie się w ten temat pozwoli odpowiedzieć nawet na bardziej szczegółowe pytania: jakie formaty treści będą dla niego najbardziej angażujące i jak chciałby prowadzić rozmowę ze swoją ulubioną marką.

Znalezienie wszystkich odpowiedzi zajmie trochę czasu, ale tu nie ma dróg na skróty — kto chce się wyróżnić, potrzebuje strategii.

Jak prowadzić social media firmy — najlepsze praktyki

Szukając sposobów na to, jak prowadzić media społecznościowe, często można natknąć na tę samą poradę: stwórz spójny głos i ton marki. Co to właściwie oznacza? Głos marki jest jej osobowością, zawierają się w nim jej wartości. Pozostaje taki sam niezależnie od miejsca, w którym się go używa. Z kolei ton może różnić się w zależności od platformy. Na LinkedIn będzie bardziej formalny, na Instagramie — swobodniejszy i bardziej nastawiony na konwersację.

Oprócz ustalenia głosu i tonu dla poszczególnych mediów warto też opracować kalendarz publikacji. To strategia zamieniona na plan konkretnych akcji: częstotliwość publikacji, odpowiadania na komentarze, organizowania konkursów, promocji.

Przy okazji warto zastanowić się, kto powinien prowadzić social media w Twojej firmie. Jeśli masz swój własny dział marketingu, za social media powinna być odpowiedzialna osoba, która dobrze je czuje i ma czas, aby być na bieżąco z wszystkimi trendami i testować różne rozwiązania. Jeśli jest to jednoosobowa działalność i odpowiadasz w niej za wszystko, od księgowości po wysyłkę zamówień, delegowanie tego zadania specjaliście może być opłacalnym pomysłem.

Osoba odpowiedzialna za firmowe social media powinna nie tylko tworzyć różnorodny, angażujący content, ale również mierzyć jego skuteczność. Ignorowanie analityki sprawia, że poruszasz się po omacku i osiągnięcie założonych celów może zająć Ci znacznie więcej czasu, niż zakładasz. Dlatego tak ważne jest, by sprawdzać zaangażowanie, wyświetlenia, mierzyć konwersje i wskaźniki odpowiedzi.

Jak sprawdzić, czy dobrze prowadzisz media społecznościowe?

Czasami trudno jest obiektywnie ocenić własne działania w social media, zwłaszcza gdy przynoszą już pewne efekty. Jeśli szukasz profesjonalnej pomocy, sprawdź moją ofertę: audyt social media Poznań. To propozycja dla firm z Poznania i okolic, które chcą zwiększyć swój zasięg w social media i przełożyć go na konkretny zysk. Przeanalizuję Twoje profile i dotychczasowe działania. Podpowiem, jakie błędy popełniasz i przedstawię raport z propozycjami łatwych do wdrożenia zmian, dzięki którym stworzysz spójny, angażujący styl komunikacji.

Podsumowanie

Firmowe konto w mediach społecznościowych to świetny sposób na promowanie swoich produktów, usług i biznesu w ogóle. Ważne jednak, by nie tracić czasu na nieefektywne działania. Dopracowana strategia, stworzona we współpracy ze specjalistą od brandingu i social media jest wartościową inwestycją. Jeśli szukasz właśnie takich usług, sprawdź moją ofertę: agencja brandingowa Poznań.

Jeśli chcesz przedyskutować , w jaki sposób można wdrożyć powyższe wskazówki konkretnie w Twoim biznesie, umów się na bezpłatną i niezobowiązującą konsultację.