Marketing internetowy w branży beauty

Kilka ostatnich lat to istny rollercoaster zdarzeń, nie tylko w Polsce ale i na świecie. Prowadzenie własnego biznesu i rozwój działalności nigdy nie był niczym łatwym. Natomiast przez tak wiele zagrożeń, które pojawiły się w ostatnim czasie, wymaga jeszcze więcej zaangażowania. Świadomość klientów rośnie z roku na rok, a co za tym idzie, rosną również ich wymagania. Konsumenci poszukują szybkich rozwiązań, w jak najkorzystniejszej cenie. W branży beauty, zależy głównie na tym, aby jakość zabiegu i koszt współgrały z długotrwałymi efektami. Coraz więcej panów, również widywanych jest w gabinetach kosmetycznych.

Marketing internetowy w branży beauty

Marketing internetowy, to już od dłuższego czasu nieodłączna cześć prawidłowo prowadzonej strategii marketingowej wielu firm. Działając w internecie, marka lub gabinet wykazuje dużo większy potencjał rozwoju i budowania długotrwałych relacji z klientami. Popularność mediów społecznościowych w prowadzeniu marek kosmetycznych, to już praktycznie integralna cześć biznesu beauty. Potencjał mediów społecznościowych przy promowaniu salonów czy marek
kosmetycznych jest ogromny i warto wiedzieć jak go dobrze wykorzystać.


Prężnie rozwijający się rynek dla sklepów, salonów czy marek działających w sieci, wymaga dobrego marketingu internetowego. Branża beauty, jest najbardziej widoczna na Instagramie, Facebooku, Tik Toku oraz YouTube. Konieczne jest zainwestowanie w reklamę, która pozwoli w precyzyjny sposób trafić do osób zainteresowanych naszymi produktami – usługami, bądź kosmetykami które proponujemy. Bardzo ważne jest też, budowanie odpowiedniego contentu w mediach społecznościowych, stały kontakt z obserwującymi oraz budowanie trwałej świadomości marki w głowach klientów.


Siła marketingu internetowego w branży beauty jest ogromna. Nie możemy przejść obok tego obojętnie. A to czy jesteśmy dużą siecią salonów beauty, czy małą marką kosmetyków naturalnych, nie jest aż tak ważne. Ważny jest pomysł i odpowiednio dostosowany digital marketing.

Jakie są typy marketingu w branży beauty?

Marketing zewnętrzny


  • Marketing szeptany
  • Ulotki
  • Banery
  • Bony rabatowe
  • Bonusy lojalnościowe
  • Ankiety
  • Konkursy / losowania

Marketing wewnętrzny

 

  • Komunikacja przełożonego z pracownikami,
  • Budowanie dobrych relacji wśród pracowników
  • Lojalność pracowników w stosunku do firmy / marki

Marketing internetowy

 

  • Social media
  • Rozdania i konkursy
  • Kampanie Ad Words
  • Pozycjonowanie
  • E-mail marketing
  • Możliwość umówienia wizyty / konsultacji on-line
  • Przekaz SMS
  • Blogi i fora kosmetyczne
  • Grupowanie klientów i spersonalizowany przekaz
  • Wpisy na partnerskie serwisy branżowe

 

Branża beauty w internecie

Jak widzicie powyżej, marketing w branży beauty powinien być dość rozbudowany. Z bardzo wielu stron, trzeba zachęcać klienta do naszej marki, salonu, usługi. Ważne jest również, zadbanie o zdrowy i prawidłowy marketing wewnętrzny, czyli o relacje pracowników i relacje z pracownikami.

 

Ale wracając do marketingu branży beauty w internecie, należy wiedzieć, że dzięki skutecznemu content marketingowi i dobrze prowadzonej całej strategii SEO, nasz marka będzie wysoko pozycjonowana w wyszukiwaniach Google. Warto pokusić się, o jak najszersze promowanie marki, ale wszystko w zgodzie z rozsądkiem. Nie jest dobrze kiedy coś wyskakuje nam nawet z przysłowiowej lodówki. Marketing internetowy branży beauty, trzeba uskuteczniać wszędzie tam, gdzie zaglądają nasi potencjalni klienci. Dobrze jest prowadzić bloga, na który zamieszczane będą teksty wysycone kosmetycznymi zagadnieniami dostosowanymi pod SEO, ale także warto tworzyć wpisy na partnerskie serwisy branżowe. Jest to także, dodatkowa reklama dla naszej marki. Dobrze jest udzielać się a nawet aktywnie uczestniczyć na internetowych forach związanych z branżą czy też branżami pokrewnymi. Warto zajrzeć na strony dietetyczne czy te o tematyce fitness.

 

Konieczny do dobrego funkcjonowania marki w internecie, jest także e-mail marketing oraz przekazy SMS. Edukują, przypominają o naszej marce klientowi, możemy też poinformować w nich o sprawach wszelkich, rabatach czy nadchodzących akcjach promocyjnych. Wychodząc na przeciw klientom, opcją którą należy uwzględnić, jest wprowadzenie zapisu na usługę czy konsultację poprzez stronę internetową. To naprawdę konieczne, w czasach ciągłego zabiegania.

Branża beauty w social mediach

Ponadto, istnienie marki na platforma takich jak: Instagram, Facebook czy Tik Tok, jest bardzo ważne z punku widzenia odbiorcy. Często, to właśnie tam zaglądają aby się rozerwać, ale także dowiedzieć o promocjach, ofertach, a nawet zaczerpnąć treści edukacyjnych.

 

W Social mediach, jest ogromnie dużo kreatywnej przestrzeni do wykorzystania. Rozdania i konkursy, edukacyjne posty karuzelowe, ankiety i zapytania, reelsy tematyczne, tutoriale, to tylko niektóre z pomysłów na angażowanie obserwujących na Social mediach marki.


Warto przyłożyć się do otoczki wizualnej jaka proponujemy użytkownikom. Jak wiadomo, kupuje się najpierw oczami. Zadbana tablica na social mediach, spójna kolorystyka, piękne grafiki czy ciekawe wizualizacje produktów, nie zapominając oczywiście o wartości merytorycznej, z pewnością przywiążą do nas odbiorcę na dłużej. Konieczne jest, aby marketing internetowy branży beauty, nawiązywał do wartości prezentowanych przez markę.

Słowo na koniec

Już od kilkunastu lat, obserwujemy, że wirtualna przestrzeń, jest miejscem, któremu poświęcamy ogromną cześć swojego czasu każdego dnia. Wyszukujemy tam informacje, dokonujemy zakupów, korzystamy z usług, edukujemy się, a także komunikujemy się z najbliższymi.


Prowadzenie własnej działalności w sieci internetowej, to ogromne wyzwanie. Marketing internetowy branży beauty, wymaga od nas wiedzy, z bardzo wielu obszarów. Działanie wizerunkowo – sprzedażowe w social mediach, otwartość na nowości oraz ciągły rozwój w internecie z czasem zaowocują rozwojem marki online, a co za tym idzie, wzrostem konwersji dla naszej firmy.

Jeśli chcesz przedyskutować , w jaki sposób można wdrożyć powyższe wskazówki konkretnie w Twoim biznesie, umów się na bezpłatną i niezobowiązującą konsultację.