5 mitów na temat reklamy na Facebooku 

Zawsze, kiedy chcemy zaistnieć jako firma, w pierwszej kolejności zależy nam na założeniu profilu na Facebooku. Myślimy, że sam fakt istnienia, ściągnie mnóstwo obserwujących, którzy tylko czekają na zakup naszego towaru lub usług. Nic bardziej mylnego. Facebook jest uniwersalnym portalem, na którym z pewnością warto mieć profil, jednak wymaga pewnego zestawu działań i wyzbycia się nierealnych oczekiwań. 

 

Reklama na Facebooku potrafi przynieść zyski dla firmy, pod warunkiem umiejętnego zastosowania. Algorytmy portalu zmieniają się nieustannie, dlatego warto śledzić wszelkie nowości i nie przejmować się potknięciami, które mogą pojawić się w przyszłości.

Mit 1: Reklama na Facebooka jest za droga

Chcąc puścić w obieg naszą pierwszą reklamę, mamy w głowie przekonanie, że wyniesie ona nas mnóstwo pieniędzy i w przypadku błędu – wszystko zostanie zaprzepaszczone. Facebook umożliwia ustalenie budżetu dziennego, dzięki któremu mamy pełną kontrolę nad tym, jaka suma pieniędzy zostanie przeznaczona na reklamę. 

 

Tak naprawdę nie trzeba władać sporym zasobem gotówki, aby puścić swoją pierwszą reklamę na Facebooku. Sumy zaczynają się od niskich widełek. 

budżet na reklamę na Facebook

Mit 2: Posty o uniwersalnej godzinie dla wszystkich

Z pewnością nieraz słyszałeś, że posty powinno publikować się w danych dniach tygodnia, o wyznaczonej porze X. Jest to błędne i przestarzałe myślenie. Owszem istnieją pory, w których użytkowników jest znacznie więcej przed komputerem, natomiast publikacje mogą pojawiać się na wallu odbiorcy nawet po kilku dniach!

 

Można oczywiście przeanalizować obserwatorów naszej strony, śledząc statystyki publikacji. Ze statystyk dowiemy się, kiedy konkretnie nasi odbiorcy są aktywni, jaki zasięg generują nasze posty oraz jaka jest klikalność. 

 

Pamiętajmy jednak o tym, że są to statystyki dla naszego profilu i dla jednej firmy szczyt zasięgów może występować o godzinie 18:00 w środę, a u nas o 15:00 w piątek. Dlatego nie ma uniwersalnej pory publikacji dla wszystkich firm.

Mit 3: Duża liczba obserwujących, to większe zaangażowanie

Nieraz każdego kusiło, aby zainwestować pieniądze w kupione polubienia, które mają za zadanie ściągnąć jak największą ilość fanów. Strona na Facebooku z 3 tysiącami polubień, a 300 wygląda o wiele lepiej!

 

Owszem, być może w pierwszym kontakcie może wzbudzać to zaufanie dla osoby, która jest pierwszy raz na profilu. Częstym jednak zjawiskiem jest widok, gdzie strona z tysiącem polubień ma zaledwie 2 polubienia pod postem. Stawiajmy na jakość publikacji oraz dodatkowe narzędzia, jakim są reklamy, aby stopniowo zwiększać zaangażowanie.

 

Pamiętajmy, że kupione polubienia są w stanie zaniepokoić algorytm, że dzieje się coś nietypowego na naszym koncie. Przez to zmniejszamy szansę na dotarcie do prawdziwych potencjalnych klientów. Dodatkowo możemy przysporzyć sobie sporo problemów. 

Mit 4: Reklama dociera do każdego i może być uniwersalna

Aktywna kampania reklamowa Facebooka ma to do siebie, że pozwala na puszczenie w obieg reklamy do wszystkich potencjalnych odbiorców spoza naszego grona obserwatorów. 

Algorytm przedstawia treści, które są szczególnie ciekawe dla odbiorcy i jest minimalna szansa, że jego uwaga skupi się na danej publikacji. 

 

Oznacza to, że poprzez odpowiednią konfigurację ustawień i wybranie grupy docelowej, możemy dotrzeć do osób, które autentycznie będą zainteresowane naszymi produktami lub usługami. 

 

Kampanie reklamowe nie docierają dla każdego użytkownika. Zanim aktywujemy kampanię reklamową, musimy ustalić,  do kogo chcemy, aby przekaz reklamowy trafił. Z pomocą przychodzą nam parametry demograficzne, zainteresowania, a nawet rodzaj urządzenia, z jakiego korzysta potencjalny odbiorca.

telefon w dłoni

Mit 5: Im więcej publikacji dziennie, tym lepiej!

Często spotykanym mitem jest informacja, że im więcej treści publikujemy w danym dniu, tym lepiej dla strony. W końcu zależy nam na pokazaniu odbiorcom, że jesteśmy aktywni w social mediach i mamy mnóstwo ciekawych informacji do przekazania. 

 

Jest to błąd. 

 

Nie liczy się ilość publikacji, a przede wszystkim jakość tekstów oraz treści. Jak najbardziej warto być aktywnym i w miarę systematycznie publikować posty, ale nie należy czynić z profilu firmowego słupa reklamowego. 

 

Pamiętajmy, że publikując więcej niż 3 publikacje dziennie, zaczynamy konkurować sami ze sobą w odsłonach i miejscu na wallu odbiorców. Jak najbardziej częsta i systematyczna publikacja jest dobrą strategią, ale warto wyznaczyć granicę, których będziemy się trzymać. 

Wniosek

Istnieje cała masa mitów na temat reklamy na Facebooku, gdzie dowiemy się, że zdjęcia powinny zawierać wyłącznie uśmiechniętych ludzi czy reklama po prawej stronie jest nieczytelna i nikt w nią nie klika. W powyższym tekście przedstawiłam garstkę najbardziej powielających się mitów  w czeluściach Internetu. 

 

Pamiętajmy, aby dokładnie sprawdzać informacje u wiarygodnego źródła. Śledźmy informacje publikowane przez Facebooka for Business w celu poznania algorytmów, sugestii sporządzonych przez profesjonalistów. 

 

Nie bójmy się również eksperymentować z własnymi publikacjami, czy samemu dochodzić do wniosków. Reklamy na Facebooku są doskonałym narzędziem, aby zwiększyć zasięg potencjalnej grupy kupujących, jednocześnie pozwalający na badanie reakcji naszych odbiorców. 

Jeśli chcesz przedyskutować , w jaki sposób można wdrożyć powyższe wskazówki konkretnie w Twoim biznesie, umów się na bezpłatną i niezobowiązującą konsultację.