Skuteczny E-mail marketing

e-mail marketing

Marketing, to swego rodzaju sztuka trafienia z przekazem do odpowiedniego odbiorcy. Jeśli chcemy dotrzeć do konkretnego odbiorcy – czyli takiego, na jakiego pozyskaniu najbardziej nam zależy, warto najpierw zwizualizować sobie jego sylwetkę. Bez tego, nie będziemy w stanie sprecyzować przekazu, a przekaz masowy nie jest obecnie dobrym rozwiązaniem. I w tym miejscu z pomocą przychodzi nam e-mail marketing. Polega na komunikacji za pomocą poczty elektronicznej i jest bardzo skuteczną metodą pozyskania klientów.

Czym jest e-mail marketing?

E-mail marketing, jest formą bezpośrednio marketingu, stworzoną do komunikacji i reklamy. Komunikacja odbywa się poprzez skrzynki poczty elektronicznej. Mailing ma bardzo wiele zalet, które wpływają na budowanie długotrwałych relacji z klientem oraz ich utrzymywanie. Jeśli są tworzone w odpowiedni sposób i są ciekawe dla otwierającego, to sukces praktycznie gwarantowany.

 

Ogromnym plusem e-mail marketingu, jest możliwość personalizacji przekazu. A nie czarujmy się, odbiorca zawraca na to uwagę. Fajnie jest, kiedy mail jest kierowany bezpośrednio do nas, czyli do Kasi czy Michała a nie do „wszystkich”. Personalizacja tyczy się również treści maila, która powinna być dostosowana do odbiorcy. E-mail marketing jest nadal, jedną z najczęściej wykorzystywanych form marketingu internetowego.

Najczęściej stosowane rodzaje e-mail marketingu

Newsletter – dobra praktyką jest zamieszczenie widocznej informacji o możliwości zapisania się. Najlepiej w strategicznych miejscach strony internetowej marki. Newsletter daje nam możliwość informowania klientów o produktach i usługach, ale także pełni formę reklamy, informuje o akcjach tematycznych i rabatach.


Katalog – to przedstawienie produktów klientowi i zachęcenie go do zakupu. Trzeba pamiętać, aby katalog był estetyczny i zawierał wysokiej jakości zdjęcia, informacje na temat sprzedawanej usługi bądź produktu, oraz przycisk CTA (Call To Action)


Autorespodery –które polegają na generowaniu i przesyłaniu odbiory, automatycznych wiadomości, po wykonaniu przez niego konkretnej akcji na naszej stronie internetowej. Autoresponder, może być wyzwalany po pobraniu e-booka, zapisaniu na newsletter czy po porostu po zakupie w naszej witrynie.

 

A jakie jeszcze rodzaje e-maili można wysyłać prowadząc witrynę internetową?
  • Wiadomości powitalne
  • Kampanie edukacyjne
  • Darmowe poradniki, e-booki
  • Nadchodzące wydarzenia
  • Dni darmowej wysyłki
  • Potwierdzenia transakcji
  • Statusy przesyłki
  • Wyprzedaże lub promocje
  • Oferta cross-sellingu
  • Ankiety

 

Dostarczalność, czyli skuteczny e-mail marketing

Wiadome jest, że nie chcemy by nasze mailingi trafiały do spamu. Lojalność i zadowolenie naszych subskrybentów jest dla nas bardzo ważne. Klient, który stale i regularnie korzysta z naszych usług, to szczęśliwy i wierny klient.

 

Jakie zatem są najważniejsze elementy w E-mail marketingu?


1. Swoje maile wysyłaj tylko i wyłącznie do osób, które zgodziły się na wysyłanie ofert marketingowych. Pamiętaj też, aby wypis z newslettera był równie prosty co zapis. Pomoże to w utrzymaniu naprawdę zainteresowanych klientów.


2. Co za tym idzie, dbaj o dobrej jakości bazę klientów mailingowych. Musi być zainteresowana naszymi treściami i przede wszystkim zdobyta w legalny sposób. Unikniemy w ten sposób przerzucania maili do spamu.


3. Jeśli zauważysz, że jakaś część Twoich odbiorców przestała otwierać mailingi, zatroszcz się o nich. Może to czas na kampanię akwizycyjną?


4. Bardzo dobrze sprawdzają się spersonalizowane wiadomości. Dobrą praktyką jest używanie imienia odbiorcy w tytule i treści wiadomości, oraz tworzenie spersonalizowanych ofert.


5. Tytuł powinien być dostosowany do treści maila, krótki i ciekawy. Największą otwieralnością cieszą się 3 – wyrazowe tytuły.


6. Wyodrębnienie kilku grup swoich klientów, również jest bardzo ważne. To pomoże jeszcze lepiej dostosować komunikację. Można wtedy, inne wiadomości skierować do obiorów najbardziej zainteresowanych ofertą a inne do uśpionych użytkowników itd.


7. Zachęć swoich subskrybentów do działania. Dobrze dostosowany i spersonalizowany przekaz skłoni odbiorców mailingu do działania na którym Ci zależy. Dobrze jest też w mailach umieszczać przycisk CTA czyli Call To Action.


8. Stosuj Real Time Marketing. Maile dostosowane do obecnych wydarzeń, to coś co odbiorcy naprawdę lubią. Ponadto dobrze jest pamiętać w mailach o urodzinach swoich subskrybentów. Warto z tej okazji przesłać dla nich specjalna ofertę. Poczują się dzięki temu wyjątkowo.


9. Pamiętaj też, aby testować swoje kampanie mailingowe. Sprawdź czy treść nie zawiera błędów, czy dobrze się wyświetla, czy grafika ładuje się prawidłowo, oraz to czy maile dostosowane są zarówno pod urządzenia desktopowe jak i urządzenia typu mobile.


10. Nie zapomnij o analizowaniu wyników swoich kampanii e-mail marketingowych. Wyciągaj wnioski i poprawiaj wyniki z kampanii na kampanię 😉

Dlaczego warto stosować E-mail marketing?

Po pierwsze mierzalność


Tak naprawdę, po wysłaniu e-maili możesz wszystko na bieżąco monitorować. Sprawdzić czy odbiorcy otworzyli wiadomość, czy kliknęli w CTA, czy dokonali zakupu itp. Możesz sprawdzić ile osób podjęło określone działania, oraz to, na jakich urządzeniach częściej otwierane były wiadomości oraz ich lokalizacje.


Po drugie duże zasięgi


E-mail marketing, pozwala na dotarcie do ogromnej grupy odbiorców. Na całym świecie jest zarejestrowanych kilka miliardów adresów e-mail. Warto zwrócić na to uwagę, ponieważ to głównie od Ciebie zależy czy odbiorca zainteresuje się i otworzy mail. Stosuj krótkie i chwytliwe tytuły. Pamiętaj że obecnie, żaden inny kanał nie pozwala na dotarcie do do tak szerokiej liczby odbiorców. Wykorzystaj to!


Twoja lista mailingowa


Tylko kiedy sam budujesz listę mailingową, masz pewność, że twoje treści trafią do realnie zainteresowanych użytkowników. Pamiętaj o zgodzie na przetwarzanie danych i otrzymywanie ofert od swoich subskrybentów, oraz o możliwości wypisania się z listy mailingowej w łatwy i czytelny sposób.


Szybkość e-mail marketingu


Szybkość tworzenia mailingów, dzięki specjalnym programom i platformom jest nie do opisania. Obecnie programy typu Mailer Lite, czy Get Response, znacznie ułatwiają prace. Są bardzo intuicyjne i pozwalają stworzyć ciekawe wizualnie maile w krótkim czasie i dostarczyć je do wszystkich naszych odbiorców. Ponadto, możemy ustawić w nich automatyzację i maile będą się wysyłać same z określoną przez nas częstotliwością, a nawet o określonej przez nas porze dnia. To ogromna oszczędność czasu.

Inne zalety e-mail marketingu

  • interaktywność maili
  • skalowalność
  • stosunkowo niskie koszty
  • szybkość dotarcia

Podsumowanie

Jak widzisz, e-mail marketing jest doskonałym kanałem dotarcia do klientów, a także budowania lojalności wobec marki. Warto wziąć pod uwagę ten rodzaj promocji, zwłaszcza, że należy do jednych z najbardziej spersonalizowanych. Jeśli potrzebujesz osoby, która razem z Tobą stworzy szytą na miarę kampanię, sprawdź koniecznie zakładkę oferta

Jeśli chcesz przedyskutować , w jaki sposób można wdrożyć powyższe wskazówki konkretnie w Twoim biznesie, umów się na bezpłatną i niezobowiązującą konsultację.