Social Media Marketing – co to jest i jakie daje możliwości?

Marketing w mediach społecznościowych to już nieodłączna cześć, dobrej i przemyślanej strategii wielu firm. Ten rodzaj działań, ma ogromny potencjał w budowaniu długotrwałych relacji z klientami. Mówi się, że jeśli nie ma Cię w social mediach, to nie istniejesz. Jest w tym sporo prawdy. Dlatego każda szanująca się marka, powinna stworzyć i regularnie prowadzić profile na portalach społecznościowych. Czym jest social media marketing? Jakie niesie korzyści? Kto powinien nad nim czuwać? W tym wpisie znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje.

Definicja Social Media Marketingu

Social Media Marketing – to zbiór działań, płatnych i bezpłatnych, które mają za zadnie powodować rozpoznawalność marki, generować ruch na stronie, budować pozytywny wizerunek firmy oraz nawiązywać trwałe relacje z klientami. Marketing w mediach społecznościowych, pomaga tworzyć, długotrwałą strategię marketingową, bowiem jest to idealne miejsce do komunikacji i budowania więzi z klientami. Pozwala także, pozyskać nowych klientów i dotrzeć z reklama do szerszego grona odbiorców, zainteresowanych dana usługą bądź produktem.

A co to są te całe social media?

Social Media – czyli media społecznościowe. Społecznościowe, czyli pozwalające na publikowanie treści docierającej do wielu osób, oraz komunikację miedzy użytkownikami. Do najbardziej znanych możemy zaliczyć: Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter czy YouTube, jak również blogi i fora dyskusyjne. Portale społecznościowe to potężne narzędzia, a dzięki ogromnym zasięgom pozwalają firmom prowadzić skuteczne kampanie.

Na czym polega Social Media Marketing?

Marketing w mediach społecznościowych to część, dobrze przygotowanej strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Stworzony w sposób przemyślany i prowadzony regularnie, przynosi naprawdę dobre rezultaty. Bardzo ważny jest dobór mediów społecznościowych, pod tematy, produkty czy usługi, które proponuje nasza marka. Powszechnie wiadomo, że inne będą kanały dotarcia do klientów marek zajmujących się szeroko pojęta tematyką beauty, a inne dla tych z dziedziny polityki czy edukacji. Trzeba zwrócić uwagę, który z portali przyciąga najwięcej osób w danym wieku, o konkretnych zainteresowaniach czy płci, aby jak najlepiej dotrzeć do naszego potencjalnego klienta. Nie bez znaczenia jest tutaj również wybór osoby lub firmy, która będzie czuwać nad social mediami marki. Prowadzenie profili wymaga czasu i umiejętności oraz dużego zaangażowania. Bowiem jednym z priorytetowych zadań, jest utrzymywanie interakcji z użytkownikami. Warto dbać o stały kontakt, odpowiadać na komentarze i rozwiewać wszelkie wątpliwości obserwujących. Trzeba też rozważyć czy zamierzamy opierać się jedynie na działaniach organicznych, czy może dobrym pomysłem będzie zainwestowanie w płatną reklamę. Więcej na ten temat dowiesz się tutaj .

Które z Mediów Społecznościowych są najpopularniejsze w Polsce?

Obserwujemy wciąż rosnące zainteresowanie social mediami. Nic dziwnego, stanowią one dużą cześć naszego codziennego życia, które notabene częściowo przeniosło się właśnie do internetu. Obecnie w Polsce z social mediów, korzysta ponad 27 mln osób! To więcej niż jeszcze rok temu. W 2021r. internauci stanowili 84,5% wszystkich Polaków, a w 2022r. jest to już 87% całego społeczeństwa Polski, bez względu na wiek. Warto zwrócić uwagę, że coraz więcej z nas, korzysta z internetu mobilnego, czyli wszelkie media odwiedzamy na smartfonach. A przeciętny internauta miedzy 16 a 64 rokiem życia, spędza w sieci, każdego dnia, prawie 6 godzin i 40 minut. W związku z tym przewiduje się ciągły wzrost potencjału reklamowego dla mediów społecznościowych w najbliższych latach. Nie ma się co dziwić. Social media wychodzą na przeciw użytkownikom, opierając się głownie na kontaktach, które skracają dystans miedzy marką a klientem, ponadto są inspiracją i kształtują potrzeby użytkowników.

Najpopularniejsze media społecznościowe w Polsce w 2022

YouTube 93%

Facebook 88,1%

Messenger 79,8%

Instagram 59,6%

Whatsapp 49,8%

TikTok 34,1%

Twitter 26,2%

Skype 25,7%

Snapchat 25,2%

Pinterest 24,5%

Linkedin 16,8%

Korzyści z Social Media Marketingu

Marketing mediów społecznościowych, ma naprawdę dużo zalet. Warto umieć je wprowadzić i wykorzystać jak najowocniej w swojej firmie.

Budowanie relacji z klientem – mamy możliwość bardzo zróżnicowanych opcji interakcji, bardziej formalnego lub nieformalnego kontaktu z naszymi odbiorcami. Możemy odpowiadać na komentarze, odpisywać na wiadomości prywatne, angażować społeczność w procesy powstawania usługi czy produktu. Jak również prowadzić sprawnie e-mail marketing czy zachęcać do wypełniania formularzy lub zostawienia kontaktu.

Tworzenie firmy godnej zaufania – oznacza tworzenie określonego wizerunku marki w social mediach. Mam tu na myśli przemyślany i poprawnie przygotowany content oraz profesjonale zaopiekowanie się klientem i reagowanie na jego potrzeby.

Duża grupa potencjalnych odbiorców – po pierwsze obserwujący którzy są już na naszym profilu, a po drugie dotarcie do nowych zainteresowanych naszymi usługami klientów. Użytkownicy dzielą się miedzy sobą treściami udostępnianymi przez profil marki, co znacznie wpływa na widoczność profilu firmy i zwiększa zasięgi.

Targetowanie określonej grupy – ten punkt odrobinę łączy się z poprzednim. Chodzi głównie o to, że dobrze prowadzony marketing mediów społecznościowych, pozwala docierać do ściśle określonej grupy użytkowników. Dokładnie takich, na jakich najbardziej zależy danej marce.

Analiza działań marketingowych – jest w przypadku mediów społecznościowych stosunkowo łatwa. Bowiem, na każdym prowadzonym profilu dostępne są unikalne statystyki, dzięki którym możemy jeszcze lepiej dostosowywać swoje działania.

Jak prowadzić Marketing w Social Mediach?

Na początku warto zdecydować, czy profile na firmowych social mediach będziemy prowadzić sami czy takie działania powierzymy specjalizującej się w tym firmie. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że zdecydowanie lepiej wypadają profile prowadzone przez osoby z odpowiednimi kompetencjami i doświadczeniem w tym zakresie. W MAVAW, rozmawiamy i wspólnie decydujemy jakie działania wprowadzamy do strategii biznesowej. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, zajrzyj tutaj .

Ponadto, portale społecznościowe to świetne miejsce do kontaktu ze swoimi odbiorcami oraz budowania wiarygodności oraz zaufania do marki i trzeba to wykorzystać jak najlepiej!

4 złote zasady Socia Media Marketingu

  1. Odpowiedni wybór kanałów społecznościowych
  2. Wartościowy i angażujący content
  3. Budowanie relacji z klientami
  4. Autentyczny marketing od zaplecza

Podsumowanie

Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat współpracy marki z agencją marketingową, oraz tego, jaki potencjał można wydobyć podczas takiej współpracy by owocowała sukcesem Twojej marki. Serdecznie zapraszam Cię do siebie! Odwiedź https://mavaw.pl/

Jeśli chcesz przedyskutować , w jaki sposób można wdrożyć powyższe wskazówki konkretnie w Twoim biznesie, umów się na bezpłatną i niezobowiązującą konsultację.